fbpx

Foutmelding 'Auth token cannot be used'

Sommige SketchUp gebruikers krijgen de melding 'Auth token cannot be used". Hoe verhelp ik dit probleem?

SketchUp probeert de data van zijn gebruikers te beschermen. Wanneer een gebruiker automatisch inlogt met een eerder gebruikte token, kan er iets mis gaan. Dan krijgt de gebruiker foutmelding 'Auth token cannot be used'.

Hoe verhelp ik dit probleem?

  1. Open een SketchUp bestand
  2. Log vervolgens uit:
    • Ga naar het menu Help bovenaan
    • Kies 'Sign out (...)'
  3. Sluit SketchUp
    Op Mac: gebruik het commando 'Quit' in het menu 'SketchUp' (dus druk niet op het rode bolletje)
  4. Verwijder het bestand login_session.dat
    • Op macOS:
      In de map 'Bibliotheek/Application Support/SketchUp 2022/.
      Deze map is verborgen en wordt zichtbaar door de volgende stappen te volgen:
      • Methode 1:
        • Houd de toets Option ingedrukt in Finder wanneer u het menu Ga gebruikt.
        • De Bibliotheek verschijnt onder de basismap van de huidige gebruiker.

      • Methode 2:
        • Navigeer in de Finder naar Ga > Ga naar map.
        • Typ ~/Library in het dialoogvenster Ga naar map.
        • Klik op Ga.
    • Op Windows:
      In de map 'C:/Users/Gebruikersnaam/AppData/Roaming/SketchUp/SketchUp 2022/SketchUp'
  5. Open SketchUp
  6. Open het bestand opnieuw
  7. U moet nu opnieuw inloggen. De foutmelding moet nu weg zijn.

Notitie: kunt u niet uitloggen?
Voer dan de rest van het proces uit vanaf stap 2.
U krijgt dan bij stap 4 in eerste instantie een error. Sluit de error, sluit SketchUp en probeer nog eens. Nu werkt het wel.


Nieuwsbrief

Vul op deze pagina uw gegevens in en blijf op de
hoogte van al het nieuws rond SketchUp Pro.

Contact

Uw SketchUp Pro importeur:

Design8 bv
Edisonstraat 24 | 4004 JL TIEL, Nederland

T +31 (0)344 577 884
W www.design8.eu
E info@design8.eu