fbpx
  • +31(0)344 577 884
  • Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

PlaceMaker v3 - veelgestelde vragen

Ik ben nieuw met PlaceMaker. Hoe kan ik dit product eerst uitproberen?
Hiervoor kunt u gratis de 'pay-as-you-go' licentie aanvragen op de officiële PlaceMaker website. Hiermee kunt u de OpenStreetMap imports als een preview zien. Als u deze dan wilt binnenhalen heeft u PlaceMaker Credits en/of een Subscription nodig.

Ik wil PlaceMaker graag aanschaffen. Hoe doe ik dat?
PlaceMaker schaft u aan via ons kanaal van wederverkopers. Het betreft een jaarlijks abonnement en bij de eerste aanschaf krijgt u 1000 credits meegeleverd voor het binnenhalen van diverse type data.

Heb ik in versie 3 voor alle soorten import Credits nodig?
Nee, als u een Subscription heeft zijn alle wereldwijde OpenStreetMap imports (wegen, gebouwen, paden, rails, water en bomen) gratis. Import vanuit andere bronnen krijgt u tegen gereduceerd tarief. Gebruikt u de 'pay-as-you-go' versie, dan betaalt u Credits voor elk type import.

Ik heb een licentie van PlaceMaker v2. Hoe upgrade ik naar v3?
Download PlaceMaker v3 hier en installeer deze in uw versie van SketchUp via Window > Extensions Manager > Install Extension.

Ik heb nog credits voor PlaceMaker v2. Kan ik deze converteren naar v3?
Jazeker, dat kan. Nadat u de upgrade naar versie 3 hebt uitgevoerd (zie vraag hierboven), klikt u op 'Manage Account' in het PlaceMaker dialoogbox. U kunt nu inloggen op de PlaceMaker portal met uw e-mailadres en licentiecode. Als u nog Mapbox of Nearmap credits over heeft, dan ziet u rechtsboven een groene knop 'Convert Credits'. Klik hier op en u zult hetzelfde aantal PlaceMaker credits krijgen voor gebruik in versie 3.

Mijn PlaceMaker Subscription verloopt bijna. Kan ik verlengen of dien ik een nieuwe Subscription aan te schaffen?
U kunt een renewal voor uw huidige Subscription aanschaffen. Deze zijn goedkoper dan de aanschaf van een nieuwe Subscription. De nieuwe verloopdatum van uw Subscription zal dan 1 jaar opschuiven ten opzichte van de huidige verloopdatum.

Ik heb geen PlaceMaker credits meer. Waar koop ik nieuwe?
Deze zijn vooralsnog alleen via de ontwikkelaar beschikbaar. De aanschaf hiervan verloopt via de PlaceMaker portal, toegankelijk via de software (dialoogbox > 'Manage Account').

Waarom is er bij versie 3 overgestapt op een nieuw creditsysteem?
Dit systeem is universeel en vervangen de voorheen gebruikte DigitalGlobe, Mapbox en Nearmap credits. Er is dus nog maar één soort credit die voor alle PlaceMaker importtypes gebruikt kunnen worden, waardoor u deze makkelijker kunt beheren.


Nieuwsbrief

Vul op deze pagina uw gegevens in en blijf op de
hoogte van al het nieuws rond SketchUp Pro.

Contact

Uw SketchUp Pro importeur:

Design8 bv
Edisonstraat 24 | 4004 JL TIEL, Nederland

T +31 (0)344 577 884
W www.design8.eu
E info@design8.eu